EF Halsskovsgade2-4
Bestyrelsesmøde 5. december 2016
Deltagere;
Gitte Holler
Claus Holmer
Peter Vestergaard
Anders Bruun-Schmidt
Jørgen P. Andersen
Referat fra ordinær generalforsamling udsendt af Qvortrup Administration
Husk at aflevere mailadresse, navn, adresse og lejlighedsnummer på såvel ejer som evt. lejer.
Sendes senest 22.december 2016 til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Valg af referent
Anders
Byggegruppe;
Orientering fra Jørgen Peter Andersen og Claus Holmer
Igangværende sager;
A. Bakteriesagen, POC Claus Holmer
Status: Test ved to beboere Carsten nr. 4 og Gitte nr. 2 er foretaget og resultatet fra prøverne afventes.
B. Ventilationssagen. POC Claus Holmer og Peter Vestergaard
Med start 7. december 2016 påbegyndes arbejdet med etablering af taghætte i nr. 2
Måling før og efter i lejlighed 206 – afhængig af resultatet sættes TV-inspektion i gang.
C. Faldstammesagen. POC Peter Vestergaard
Bestyrelsen accepterede et af de to VVS tilbud og arbejdet med at reparere faldstammerne sættes i gang (først i det nye år).
D. Kanylesagen.
Der er opsat nyt opslag op vedr. vigtigheden af bruge de opsatte kanylebokse.
E. ABR månedsrapporter – PO C Byggegruppe
Der følges op på udestående opgaver jf. fremsendt overblik fra ABR. Den årlige fugtmåling er bestilt og småreparationer pågår.
Møde mellem Byggegruppe og ABR endnu ikke afholdt.
Ikke afsluttede sager:
- Forsikringssager POC Gitte
Brandsag: Qvortrup rykkes mhp. at indkalde til og foranstalte afleveringsforretning – herunder inddrages ABR og Forsikringsselskab
Vandstiksag: Qvortrup i gang med at indsamle bilag så sagen kan afsluttes og den tilgodehavendeforsikringsdækning kan udbetales - Vandmålere skal kalibreres ellers skiftes hver 6. år. Tilbud er sendt til tidligere bestyrelse. Det skal der kigges på - på sigt. POC Jørgen P. Andersen
Gennemgang af aftaler og servicekontrakter med leverandører.
Qvortrup Adm. Administrationsaftale.
- Der er afholdt møde med Qvortrup (Jens Anker) v. Anders Bruun-Schmidt og Gitte Holler mhp. indføringen i samarbejde og den eksisterende faste administrationsaftale samt advokatbistand – bestyrelsen har nu adgang til regnskabsdata hos Qvortrup og der er aftalt nyt møde omkring budgetopfølgning og regnskab.
ABR. Samarbejde, faste aftaler etc.
- Møde afholdes.
Hovedstadens Ejendomsservice (afregninger, vaskepenge, etc)
- Der er afholdt møde med vicevært om samarbejdet. Det er vigtigt at håndværkere der ønsker at lukke for vandet koordinerer dette med viceværten. Alle forsikringssager vedr. ejendommen skal ligeledes anmeldes til viceværten, der sørger for anmeldelse til forsikringsselskabet.
Samarbejdsaftaler vil løbende blive gennemgået;
- Serviceaftale elevator
- Serviceaftale ventilation (DK Indeklima)
- Serviceaftale Varmtvandsbeholder (Krüger)
- Serviceaftale ved Brunata – POC JP
- Serviceaftaler på Vaskemaskiner i fælles vaskeri nr. 4 – nogle af maskinerne er stadig omfattet af garantien
- Service, leje og vedligehold af lifte ved kælderskakte – arbejdstilsynets regler gør at liftene skal være der.
- H. Energimærke - Jørgen P. Andersen drøfter fremsendt forslag fra ABR
Opfyldelse af vedtægter samt husorden
Revideret husorden distribueres via e-mail når adresserne. Der indhentes også email på evt. lejere. Den nuværende praksis for godkendelse af udlejning fastholdes. Områdes følges herunder den generelle praksis og udvikling i vedtægter v. Qvortrup.
Diverse
- Ejerforeningens hjemmeside opdateres løbende v. Peter Vestergaard – og inddragelse af Morten og Gitte
Næste bestyrelsesmøde: Mandag d. 23/1 2017 kl. 19.30.