Bestyrelsesmøde 10/5-11

Referat af bestyrelsesmøde i E/F 2-4, tirsdag den 10. maj 2011.

 

Til stede var: Carsten Fogt, Peter Vestergård, Niels Ibsen, Mette Elbæk Larsen og Susanne Ullmann.

Til stede på første del af bestyrelsesmødet var endvidere Martin Borregaard fra FordelsFinans.

 

Referent: Niels Ibsen

 

Følgende punkter blev behandlet på mødet:

 

Punkt 1: Ejendomsoptimering

Martin Borregaard fra FordelsFinans præsenterede sig selv og forklarede, hvorledes FordelsFinans som ekstern konsulent ville kunne assistere Ejerforeningen med at optimere dens drift og opnå besparelser på en række af foreningens omkostningsposter.

Bestyrelsen identificerede herefter en række områder, hvor der muligvis vil kunne indhentes besparelser og besluttede at danne sig et nærmere overblik over foreningens kontrakter med leverandører og samarbejdspartnere, inden der bliver taget endeligt stilling til et eventuelt samarbejde med FordelsFinans.

 

Punkt 2: Opdatering vedrørende parkering i Halsskovgade

Bestyrelsen kunne konstatere, at Q-Park har sat parkeringsskilte op, hvilket har hjulpet gevaldigt på parkeringssituationen i Halsskovgade. Endvidere kunne det konstateres, at Q-Park har uddelt bøder til bilister, der har overtrådt parkeringsforbuddet.

Fsva. vejarealet midt på Halsskovgade har Administrator på vegne af bestyrelsen kontaktet kommunen med henblik på at opnå en tilladelse til at disponere over parkeringsforholdene på arealet, der støder op til naboejendommen. Bestyrelsen afventer yderligere nyt fra Administrator herom. Bestyrelsen har dog forudgående opnået tilsagn fra Q-Park om, at der intet er til hinder for, at foreningen laver en kontrolaftale med Q-Park om parkeringsområdet midt i Halsskovgade, så snart formalia med kommunen er på plads.

 

Punkt 3: Vedligeholdelses- og reparationsarbejder

1   Vandskaden i lejlighed 406

Udbedringsarbejde er bestilt til at pågå i uge 25.

 

2   Renovation af fælles tagterrasser

Bestyrelsen besluttede snarligt at foretage køb af beplantning til brug for eksisterende trækasser på fælles tagterrasseareal samt opstille opslag med opfordring til eventuelt interesserede om at deltage i denne proces. Tillige vil bestyrelsen undersøge omkostningerne ved at anlægge nyt hegn på den store fælles tagterrasse. Endelig vil bestyrelsen bede viceværten om at fjerne alt gammelt og nedslidt materiel på den store tagterrasse, der forefindes, men ikke benyttes.

 

3   Vejbelægning i gård og Halsskovgade

Bestyrelsen finder det mest hensigtsmæssigt at få udbedret hullerne i arealet midt på Halsskovgade samtidig med arbejdet med afmærkning af parkeringsforholdene, da begge arbejder fordrer en væsentlig afskærmning af vejen under arbejdets udførelse.

Bestyrelsen er endvidere enig om, ikke at afvente med at få udbedret hullerne i belægningen i gården og vil derfor snarligt kontakte viceværten og bede denne igangsætte dette arbejde.

 

4   Betonarbejde på afsats ved indgangstrappen til nr. 2

Bestyrelsen har haft ekstern konsulent til at foretage besigtigelse heraf og til at tage billeder af afsatsens tilstand i tilfælde af kraftigt regnnedfald. Tilbud på udbedringsarbejde vil nu blive indhentet, og arbejdet vil blive iværksat, såfremt bestyrelsen finder, at arbejdet kan udføres til en fornuftig pris.

 

Punkt 4: Diverse

Bestyrelsen har modtaget en konkret henvendelse fra en beboer, som bestyrelsen har besluttet at behandle personligt ved at tage en mundtlig dialog med den pågældende beboer.

 

Bestyrelsen er blevet opmærksom på, at en række af ejendommens beboere efterlader barnevogne på svalegangene, der kan hindre Brandvæsenets arbejde, samt at en række beboere kontinuerligt efterlader sko og lignende private genstande uden for deres dørindgange og dermed på fællesarealerne. Bestyrelsen vil opstille opslag ved indgangene til nr. 2 og 4 herom.