Bestyrelsesmøde 14/9-11

Til stede var: Carsten Fogt, Peter Vestergård, Niels Ibsen og Mette Elbæk Larsen.

Susanne Ullmann havde meldt afbud.

 

Referent: Niels Ibsen

 

Følgende punkter blev behandlet på mødet:

 

Punkt 1: Opdatering af emner fra sidste møder

 

1. Mulig ændring af Foreningens vedtægter

2. Bestyrelsen fandt ikke, at der var behov for at ændre vedtægterne for nuværende. Bestyrelsen vil arbejde på at få lagt en sammenskrevet version af vedtægterne ind på Foreningens hjemmeside.

 

3. Ændring i udnyttelsen af vejområdet til P-pladser

4. Bestyrelsen afventer fortsat – og har rykket for – nyt svar fra Administrator og dennes konsulent vedrørende optegning af P-pladsen, der skal sendes til Københavns Kommune.

 

5. Diverse vedligeholdelsesarbejder:

6. Renovation af fælles tagterrasser

7. Bestyrelsen har iværksat køb af beplantning til brug på fælles tagterrasseareal, og tagterrassen vil efter aftale med viceværten blive beplantet i uge 37. Viceværten har endvidere fjernet en del gammelt og nedslidt materiel på den store tagterrasse.

 

8. Vejbelægning i gård og Halsskovgade

9. Viceværten har udbedret hullerne i belægningen i gården.

10. Hullerne i arealet midt på Halsskovgade vil blive udbedret i forbindelse med arbejdet med afmærkning af de nye P-pladser, jf. pkt. 2 ovenfor.

 

11. Betonarbejde på afsats ved indgangstrappen til nr. 2

Bestyrelsen har tidligere haft ekstern konsulent til at foretage besigtigelse heraf og til at tage billeder af afsatsens tilstand i tilfælde af kraftigt regn nedfald. Tilbud på udbedringsarbejde er blevet indhentet, men et flertal i bestyrelsen har ikke fundet det fordelagtigt at gå videre med det pågældende tilbud. Bestyrelsen vil i stedet – i lyset af Hr. Holm Jensens forslag vedrørende trappeafsatsen til førstkommende generalforsamling – lade det være op til generalforsamlingen at tage stilling til, om arbejdet skal udføres i henhold til det indhentede tilbud.

 

1. Reparation af murværk

Bestyrelsen har ikke kunnet finde de mursten, der efter sigende skulle være behov for at reparere og har derfor ikke foreløbigt foretaget videre i den henseende. Bestyrelsen vil tage forholdet op igen på generalforsamlingen for at skabe klarhed over behovet for udbedring.

 

2. Dørpumper/låse

Bestyrelsen er blevet opmærksom på, at disse visse steder i ejendommen ikke fungerer optimalt, og bestyrelsen vil tage kontakt til vicevært/låsefirma mhp. snarlig udbedring.

 

3. Strengventilerne

Disse er ifølge viceværten blevet lavet.

 

 

Ejendomsoptimering

Martin Borregaard fra FordelsFinans har endnu ikke kommet med konkrete tiltag, der kan føre til besparelse/effektivisering for foreningen. Dog har bestyrelsen af egen drift efterset en række af Foreningens kontrakter, der har ført til opnået "besparelse" i en enkelt henseende, jf. pkt. 2 ndf. Bestyrelsen har aftalt nok engang at følge op over for FordelsFinans, som vel og mærke endnu ikke har modtaget nogen honorarer fra Foreningen.

 

Punkt 2: Gennemgang af udkast til Foreningens årsrapport samt til budgetudkastet for

Revisors regnskabsudkast samt budgetforslaget blev debatteret. Ved gennemgang af en række kontrakter, er det lykkes bestyrelsen at indhente en kreditnota fra viceværten i forhold til budgettet 2010/2011. Det blev besluttet at lade denne "besparelse" komme Foreningens medlemmer til gode ved at reducere administrationsomkostningerne pr. fordelingstal svarende til værdien af denne "besparelse".

 

Punkt 3: Gennemgang af beslutningsforslag til generalforsamlingen

Indkomne forslag fra Hr. Holm Jensen blev gennemgået, og bestyrelsen vil knytte kommentarer hertil mundtligt på generalforsamlingen i det omfang, punkterne ikke allerede er adresseret i dette referat.

Bestyrelsen diskuterede derudover kommende renovations- og vedligeholdelsesarbejder og forslag til kontakt til byggerådgivning og blev på baggrund heraf enige om at fremsætte forslag til godkendelse på generalforsamlingen angående igangsættelse af en række renovations- og vedligeholdelsesarbejder.

 

Punkt 4: Afklaring angående genopstilling til bestyrelse

Alle de på mødet tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer genopstiller.

 

Punkt 5: Diverse

Intet aktuelt.