Referat af bestyrelsesmøde i E/F 2-4, søndag den 18. december 2011
Til stede var: Carsten Fogt, Peter Vestergård, Niels Ibsen og Susanne Ullmann.
Mette Elbæk Larsen havde meldt afbud.
Referent: Niels Ibsen
Følgende punkter blev behandlet på mødet:
Punkt 1: Bestyrelsens konstitution og fremtidige arbejde
Carsten Fogt blev genvalgt som formand. Niels Ibsen blev valgt til næstformand. Derudover fortsætter bestyrelsen ud fra samme arbejdsfordeling som sidste år.
Det blev endvidere aftalt, at bestyrelsen fremover vil lægge flere forhold frem på hjemmesiden.
Punkt 2. Stillingtagen til tilbud på arbejdsopgaver fra ABR ApS
A) Varmeanlægget og brugsvandsanlægget:
I) Reparation af defekt og mangelfuld rørisolering.
II) Registrering af diverse ventiler på strenge, henholdsvis afspærringsventiler og strengreguleringsventiler.
Det blev besluttet at acceptere ABR's tilbud på disse punkter, og det blev noteret, at ABR skal notere ned, hvor mange ventiler, der forefindes på ejendommen, således at fremtidige bestyrelser lettere kan føre kontrol med ventilerne.
B) Månedlige besigtigelser af tilgængelige fællesarealer, kontrol af vejrkompenseringsanlæg og udslamning af varmtvandsbeholderen.
Det blev besluttet at acceptere ABR's tilbud på dette punkt for at sikre en fornuftig vedligeholdelse af disse vigtige punkter. Bestyrelsen understregede, at dette ikke umiddelbart skulle medføre nogen ændringer i viceværtens opgaver med hensyn til besigtigelse.
C) Dørtelefonanlæg:
Bestyrelsen har modtaget tilbud fra ABR på forskellige løsningsmodeller.
Det blev besluttet, at bestyrelsen i samarbejde med administrator i første omgang skulle danne sig et overblik over problemets reelle natur ved i starten af det nye år at undersøge hvor mange lejligheder, der har vedvarende problemer med dørtelefonerne. Herefter skal der foretages nærmere udbedring af eventuelle problemer.
D) Opstart til 5.-salsrenoveringen
I forlængelse af generalforsamlingen og på baggrund af skybruddet i juni 2011 blev det besluttet at indgå nærmere samarbejde med ABR om, at ABR skal afgive nyt tilbud og stå for at forbedre tagterrassernes kvalitet fremadrettet. Bl.a. skal afløbet af vand forbedres, herunder etablering af udspyere i facader som overløb.
4. Opdatering af viceværtskontrakt
Det blev aftalt, at der i det nye år skal sættes i møde i stand med viceværten med deltagelse af bestyrelsen og administrator ved Jens Anker Hansen, hvor viceværtskontrakten skal opdateres og genforhandles.
5. Opdatering angående igangværende sager
A) P-plads sagen
Det blev aftalt at følge op over for administrator og den ansvarlige arkitekt for at sikre, at sagen går frem som planlagt i forhold til at indhente den fornødne tilladelse fra kommunen.
B) Reparation af afsats
Bestyrelsen har indhentet tilbud fra ABR, som bestyrelsen vil gå videre med.
C) Reparation af murværk
Bestyrelsen har indhentet et tilbud fra ABR, men vil følge op på et alternativ tilbud fra viceværten. Efter en sammenligning af tilbuddene vil bestyrelsen vælge det bedste tilbud og reparationen udført.
6. Eventuelt
Der var intet aktuelt at diskutere.