090116 Bestyrelsesmøde

INDKALDELSE TIL BESTYRELSESMØDE I EF HALSSKOVGADE 2 – 4

Dato og tidspunkt: Mødet afholdes som telefon-/e-mailmøde umiddelbart efter nytår 2015/16.

Inviteret til at deltage:

Per Banke (bestyrelsesmedlem)

Niels Brix (bestyrelsesmedlem)

Carsten Fogt (bestyrelsesmedlem)

Børge Kristensen (bestyrelsesmedlem)

Peter Vestergaard (bestyrelsesmedlem)

Stig Stender Sapru (suppleant)

Claus Holmer (suppleant).

DAGSORDEN

Punkt 1

Bestyrelsen konstituerer sig m.m.

Info:

Der skal tages stilling til posterne som formand og næstformand samt til bestyrelsens fremtidige arbejdsfordeling, herunder også til den interne kommunikation, specielt hvad angår kommentarer og beslutninger til sager, der forelægges til bestyrelsens behandling.

Antallet af og omfanget af sådanne sager har over de sidste år været stigende, hvorfor det er nødvendigt at alle bestyrelsens medlemmer er villige til at forøge tidsforbruget til vareta-gelse af bestyrelseshvervet, således at alle forelagte sager kan behandles og ekspederes inden for en acceptabel periode.

Referat:

Carsten Fogt genvalgtes som formand.

Peter Vestergaard genvalgtes som næstformand.

Bestyrelsens interne organisation og fordelingen af arbejdsrutinerne fortsætter som hidtil, eftersom den hidtidige personkreds genvalgtes på generalforsamlingen den 27. oktober 2015.

Flere af bestyrelsens medlemmer bruger meget tid på at varetage deres daglige arbejde og har derfor haft det vanskeligt med løbende at holde sig informeret om det stigende antal foreningssager, som bestyrelsesformanden rundsender til den samlede bestyrelseskreds' orientering. Dette har medført slip i bestyrelsens evne til at træffe beslutninger i forelagte sager inden for en rimelig tidsramme.

Det besluttedes derfor, at formanden fremover i overskriften betegner rundsendte sager med enten "Til orientering" eller "Til beslutning", således at travle bestyrelsesmedlemmer umiddelbart har mulighed for at kunne se hvilke emner/sager, de her og nu skal tage stilling til og hvilke, der kan vente til et mere belejligt tidspunkt.

Herudover besluttedes det løbende at aftale dato for de 3 næste bestyrelsesmøder, der, om nødvendigt, holdes i løbet af de følgende 6 uger.

Punkt 2

Bestyrelsen vurderer prioriteringsrækkefølgen af de arbejder og opgaver, der skal varetages i foreningsåret 2015/16. En række af dem blev dels nævnt i formandsberetningen og dels debatteret på den ordinære generalforsamling for 2014/15.

Info:

Der er p.t. tale om følgende sager:

Vaskekælderen, etablering af det ny betalingssystem, således at begge vaskemaskiner igen kan bruges, jf. de allerede opsatte oplysninger.

Foring af faldstammer, eftersom bestyrelsen har modtaget oplysning fra Aktuel ByggeRådgivning ApS om, at det nu også er muligt at foretage foring af siderør og vandlåse, skal det besluttes, hvorvidt der skal indhentes foringstilbud på de faldstammer, der nu skal repareres.

Elevatorstolene, de skal istandsættes.

Ejendommen 2 opgange, der skal monteres dels nye tætsluttende låger til affaldsskakterne og dels beskyttelsesplader på væggene under lågerne

Renovering af altangangenes beton samt udskiftning af ejendommens metalgelændere, selv om sagen først endeligt igangsættes om flere år, skal der iværksættes delprojektering og tekniske vurderinger.

Udsugningssagen, der angår den halvdel af ejendommens udsugningsanlæg, der betjener ejerne i Halsskovgade nr. 2, ifølge beslutning på generalforsamlingen skal sagen være afsluttet til 1. maj 2016.

Branden i en 4.- salslejlighed kort før nytår 2012, sagen søges endeligt afsluttet i løbet af foreningsåret 2015/16.

Foreningens hjemmeside, den søges reelt genetableret.

Herudover forventes følgende sagsområder behandlet i løbet af året:

Samlet anskaffelse af radiatortermostatventiler til de ejere, der endnu ikke selv har ladet sådanne montere.

Udskiftning af lejlighedernes hidtidige koldt- og varmtvandsmålere med nye målere med fjernaflæsning.

Opdatering af ejendommens strengventiler.

Referat:

Der forelå enighed om den forelagte opgaveliste.

Det understreges, at der er tale om overordnede, væsentlige sager. Bestyrelsen tager løbende stilling til "her og nu sager", der som vanligt oplyses i bestyrelsesreferaterne i samme takt, som de opstår og løses.

Punkt 3

Eventuelt:

Info:

Der foreligger umiddelbart ingen emner til behandling under dette punkt.

Referat:

Der behandledes ingen emner under punktet.

Dato for mødeindkaldelsen:

Den 4. januar 2016

Dato for referatet:

Den 9. januar 2016

Referent, Carsten Fogt       

Ovenstående tekst udlægges på Foreningens hjemmeside.